Tänk att vi kan slippa det digitala id-kortet!

 

Bank-ID har nu släppt lös sitt digitala id-kort.

Se deras pressmeddelande https://www.bankid.com/om-oss/nyheter/nu-ar-det-digitala-id-kortet-har

Jag måste tillstå att de är ihärdiga att få oss att acceptera ett digitalt id-kort så att myndigheterna och bankerna får bättre kontroll över dig och mig.

Tvinga in dig i ett skilje som en timmerstock bland ett stort gäng timmerstockar för att sedan varpas över den stora sjön för att till slut hamna i ett sågverk för att sedan bara bli sågspån eller bräder. Läs mer om skiljen och flottning med många bilder https://dalaflottning.se/2020/09/14/skiljen/

Jag vill inte bli övervakad som en passiv timmerstock av banken eller staten.

Ett vanligt fysiskt id-kort har jag själv kontroll över.

Och Bankids hemsida har jag ingen kontroll över. Och Bankids hemsida ligger nere av och till. Och då har jag ingen kontroll över mitt Bankid, jag blir utsparkad från Bankid och kan inte identifiera mig.

Men ett vanligt fysiskt id-kort kan jag presentera mig utan elektronik och nätverk.

Det finns ett utmärkt botemedel för att slippa det digitala id-kortet.

Allt vi behöver göra är att säga det lilla men starka ordet nej!

Vi behöver många fler NEJ!-sägare i samhället för att du och jag och vi alla ska slippa STATENs ÖVERVAKNING an den enskilde.

Östervåla den 28 juni 2023

Björn Hammarskjöld
Assisterande professor i pediatrik vid Strömstad Akademi
F.d. överläkare i pediatrik
Filosofie licentiat i biokemi vid Stockholms Universitet (1971)